V. Maiakovski

یک شنبه 10 شهريور 1392
ن : رضا

V. Maiakovski

قسمتی از ابر شلوار پوش

اثر ولادیمیر مایاکوفسکی

ترجمه شده توسط مدیا کاشیگر

قالب شعر همینگونه ک میبینید در زبان اصلی بوده و همینطور در ترجمه حفظ گردیده .

 

می آیی

عنق تر از عنق

میگزی پوست گوزنِ دستکشت را

میگویی :

راستی

خبر داری ؟

دارم شوهر میکنم

بکن

به درک

خیال میکنی از پا در می آیم

چه باک

ببین

آرامم

آرامتر از نبض یک مرده

یادت رفته چه میگفتی ؟

جک لندن

پول

عشق

ماجراجویی

من اما میدیدم

تو ژوکوند بودی

تو را باید میربودند

تو را ربودند

از نو عاشق

باز روشن خواهم کرد

خم ابرو

به آتش

باز خواهم چرخاند

خم ابروی به آتش روشنم را

در قمار خانه ها

آواره های بی خانه را

خانه

خانه های سوخته است

بازی ام میدهی ؟

جنونت

یاقوت است

عقل یاقوتت

اما

نمی ارزد به پشیز گدایان

یادت رفته ؟

...

های

آقایان

های

کشته مرده های کفر و جنایت و قتل

از شما میپرسم

آیا دیده اید ؟

چهره ای آرامتر از چهره ی دژم من

وقتی آرامم

انگار خودم نیستم

انگار

در درونم

کسی دیگر

میزند دست

میزند پا

الو

مادر

مادر

پسرت مریض شده

پسرت

بهترین مریضی دنیا را گرفته

مادر

قلب پسرت

گر گرفته

مادر

به خواهران بگو

به لودا

به اولگا

بگو

پسرت

برادرشان

در به در شده

هر کلامی

میجهد بیرون

از دهان سوخته اش

رانده است و مطرود

حتی هر شوخی اش

مطرود است و  رانده

...

مردم بو میکشند

بو

بوی سوختگی است

آتش نشانی کمک

اما

آتش نشان ها درنگ

تو را به چکمه هایتان

تو را به برق کلاهتان

قلب مشتعلم را

با ملایمت

خاموش کنید

خودم

برایتان

آب خواهم آورد

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: علمی، ،



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترین دوستان و آدرس bestoffriends.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.